CrossFit på ferie, del 2

I denne posten vil jeg komme med noen eksempel WODs som jeg kjørte på ferie samt et par lister med øvelser som kan anbefales når man er giret på å få inn litt trening å må være kreativ 😉


Bildet over er meg (Christer om det skulle være tvil =) i et stup i bassenget hvor vi kjørte en mainsite WOD fra 24. mai i år. WODen var 5 runder med 50m svømming og 25 push-ups. Et lite klipp av meg og Christin som kjørte den kan ses under. Det var den første WODen jeg har gjort med svømming, og det var rart, men gøy. Slet med å ha noe tempo på svømmingen ettersom jeg mangler fullstendig teknikk og hadde høy puls. Hehe. Kanskje jeg får med meg Einar i Oslo til å vise noen triks.
 
Svømme WODen var en mainsite WOD, en annen WOD jeg kjørte som jeg like godt kunne kjørt hjemme var denne:
5 runder for tid:
10 Strict HSPU
15 V-ups
100 Double Unders
 
Jeg brukte 14:27 (rett under 3 min per runde) og tok alle HSPU unbroken – go økt på tak-tarassen! Dagen etterpå bestemte jeg meg for å kjøre en “Inger Spesial” aka 1000 Double Unders for tiden. Skuldrene var naturlig noe slitne etter 50 Strict HSPU og 500 Double Unders dagen i forveien, men what gives? Jeg måtte bare teste. Jeg trudde Inger sin rekord var ca 13:30, ser nå på hennes atletprofil at den var 16:48. Jeg startet med å bomme etter 20-30 reps.. haha. Tok rundetider ved hver 250 reps. Første å siste 250 var sub 4 minutt, de 2 i mitten av over 4 min. Endelig tid: 16:56. Var sikker på at jeg var blitt knust, men ser at jeg “bare” ble slått, hehe 😉 Selve økta var god, hadde en OK puls/pust igjennom hele og skuldre, grep og legger var slitne.
 

Et lite klipp fra svømme WODen. Det ble narrow-grip push-ups på den ene kanten.. og barn i bassenget er ingen unnskyldning for å trene litt!
 

Enkle øvelser uten utstyr
Run (gjerne i sand etc.)
Burpee
Push-up
Sit-up
V-up
Broad Jump
Rock Climber
Tuck Jump
Bear Cralw (og andre animal walks)
Inch Worm
Air Squat

Tyngre øvelser uten utstyr
HSPU
Handstand Walk
Pistol
Forward/ backwards roll
Kneeling jump
Hobble
Superman / Hollow rock

Øvelser som krever “tilgjengelig utstyr
Med tilgjengelig utstyr tenker jeg på en venn, et hoppetau, hav eller basseng og litt kreativitet.
Svømming
Partner Squat
Partner Push-up
Partner Carry
KB øvelser som 1-arms swing, push-press osv. med 5 liters vann dunk
Clean, Front Squat, OHS osv. med en koffert, stein el.
Double Unders (og andre hoppetau triks)
 
God tur og kjør hardt til de av dere som enda ikke har vært på ferie i år!
 

Om Christer

Christer Idland er utdannet Siviningeniør ved NTNU i Trondheim og har drevet med CrossFit siden sommeren 2008. Konkurranseinnstinktet har alltid vært på plass, og Christer har blitt beste nordmann i CrossFit Open (Sectionals) og Regionals både i 2010, 2011, 2012 og 2013. Les mer om Christers satsning her..

5 Comments on “CrossFit på ferie, del 2

  1. Ser eg må legga meg i hardtrening me DU’sane så eg he litt å gå på, du va litt for close 😉

    Forresten, koffe he du svømmebrille viss du ikje he håve onna vann?? 😉

  2. Hehe, godt poeng Inger! Hadde vel noen vendinger under vann, og et “ønske” som å søvmme litt mer under vann me håve 😉
     
    Komme med ein ny 1000 DU i løpet av sommer/ tidlig høst å då ska eg sub 16, så bare å henga i!

  3. FYI så e time to beat 16.24 for øyeblikke 😉 morgenwod i X antall varmegrade på terassen i Dubai funke visst fint for DU’s 😀

  4. Hehe, hekkan! Må henga med her fatte eg 😉

  5. time to beat update: 15.42! utruli k litt frokost i magen å litt mer behagelig romtemperatur kan jær 😉